Olika bloggportaler – för och nackdelar.

Vi har fått några komentarer om vad vi tycker om olika bloggportaler.

1. blogg.se – förstod mig aldrig på designen, jag tycker en snygg blogg är viktigt, jag kunde inte få det där..

2. devote.se – en bra portal utan något krabb eller så. Lätt att göra personlig! Men, devote har en gigantisk nackdel! 1000000 bloggar som söker besökare kommenterar “fin blogg”, “ha en bra dag”, “besök min blogg”. Jag hatar sånt! Så om ni är som jag och ogillar spam kommentarer och besökskåta bloggerskor så rekommenderar jag inte devote, annars är devote en toppen portal!

3. blogg.veckorevyn.com – använder wordpress precis som här på scenbloggen. Lätt att göra personlig men inte lika snygg design som här på scenbloggen, enligt mitt tycke. Krånglar lite då och då, de uppgraderar småsaker lite ofta. Annars en bra portal!

4. metrobloggen.se – jag fick ingen riktigt snygg blogg där…  Tycker hela designen är för enkel.

5. scenbloggen.com –  till scenbloggen måste man ansöka eller bli upptäckt och scenbloggen är inriktad på ämnen som rör scenlivet. Scenbloggen använder wordpress vilket jag tycker är enkelt och bra! Lätt att göra snyggt och personligt och när man blivit uppgraderad till “topp-design” blir det extra snyggt och mycket större! Kolla runt bland bloggarna här så ser ni skillnaden. Nackdel är att när man inte fått uppgraderad design är bloggen utdragen om du har Internet Explorer som webbläsare. Innan när scenbloggen var relativt ny var det lite krångel pga uppgraderingar men nu har det lugnat sig. Jag är jättenöjd med scenbloggen som portal!

Tack Matilda för att jag fick låna ditt inlägg och därmed inte behövde skriva allt själv http://scenbloggen.com/matildasvensson/. Det är alltså vad hon tycker och eftersom vi aldrig haft ågot annat än blogg.se så var det svårt för oss att skriva detta inlägg själva.

Det är alltså vad Matilda tycker. Det ända jag skulle vilja ändra på är nr 1, Blogg.se. Det är faktist ganska lätt att få en snygg design här. Bara man har en "vision" om hur det ska se ut så är det bara att fråga runt lite och sen är det lätt som en plätt! Men det är bara vad vi tycker ni kanske har andra åsikter, komentera gärna vad ni tycker :)

 

Komentarer

Komentera inlägget här:

Namn(obligatoriskt):
Lika lat som vi?

E-postadress: (only for us)

Din blogg/hemsidas adress:

Vad har du på hjärtat:
?
Trackback