Pingis...

Heej bloggen!

Nu har precis blivit utklassad av min lillebror i pingis... Han är ju jätte bra! Men vänta bara, jag ska träna!!

Jag bakade min kladdkaka idag, vi kallar den "Zingo kakan"
Recept:

1 dl Mjöl
2,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
0,5 tsk salt
2 ägg
4 msk kakao
100 g smör
10 hallon eller chokladbitar^^
Sockerkaks form med platt botten

Sätt ugnen 175 g, smält smöret. Ta en stor bunke, och en liten, i den stora bunken ska du hälla i äggen och sen sockret vispa pösigt. Ta den lilla skålen, häll i mjölet, vaniljsockret, saltet och kakao. Blanda samman alla ingredienser i den stora bunken. Hacka chokladen elr häll i hallonen. Smöra och bröa formen, häll sen i kakan.
Ställ in den i ugnen (mitten planen) i femton-tjugo min (Jag brukar ta 17).

Ta ut kakan, låt den stå i ca fem min.
Sen är det bara att mumsa på!<3
Rekomendrad av THE ZIINGO!

Japp här är recptet. Hoppas att ni provar och tycker den är god, ett hett tips är oxå att ha florsocker på den, men då får ni nog låta den stå i ca. 10 minuter för annars smälter det och det är inte så gott!

Kram Emie


Komentarer

Komentera inlägget här:

Namn(obligatoriskt):
Lika lat som vi?

E-postadress: (only for us)

Din blogg/hemsidas adress:

Vad har du på hjärtat:
?
Trackback