Tycker alla borde se sig i spegeln

Tjejer. Jag, du, dom & vi. Vi har så sjukt mycket åsikter om allt och alla, speciellt oss själva så det räcker & kokar över. Nu pratar jag om tjejer, för jag är tjej själv. Hur killarna löser sitt, bryr jag mig inte om, för jag vet inte. Men säkert bättre än oss.

Vad jag pratar om – SKITSNACK!

Kan lova att ALLA som läser detta inlägget har fått höra nåt skitsnack, eller snackat bakom nån rygg nångång. Om inte? Då ljuger du eller så är du döv. För det kokar runt alla vare sig vi vill eller inte. Jag har tappat räkningen över alla som kommit till mig sen jag starta bloggen & sagt:

- Asså säg INTE detta nu, men hon sa att bla bla bla bla. Eller det går ett rykte om att du….bla bla bla.

Mina vänners vänner, klasskompisar & yada yada….om allt stämmer snackar ALLA en massa dynga, å DET skrämmer mig. Har DU en åsikt om mig eller Greta som person. Håll den för dig själv, eller diskutera den med mig eller Greta själv. Det värsta DU kan göra är att… lägga dig i eller bilda dig en uppfattning om en person genom REN BULLSHIT. För om du tänker efter litegrann, så pratas det OM en person…å DEN personen kan i slutändan bli sårad. Behövs inget geni till att förstå det, right?

Jag ska inte dra nåra exempel, så att ”vissa” känner sig träffade. Jag ska skriva rent rakt ut, så att ALLA brudar i Sverige tänker sig lite för.

JAg stör mig på henne, tycjer hon är dryg, jag hört att hon…..asså tycker inte om henne, hon är tyken, hon är ful, hon är fjortis, hon är si & hon är så. Det är meningar som vi tjejer SPRUTAR ur oss varje dag OM NÅN ANNAN. Mend et värsta är att satidigt du säger detta OM nån annan, snackar DIN kompis samma OM DIG till nån annan. The karusell snurrar runt & den kan BLI farlig i slutet om den snurrar för fort. För alla kanske inte är lika starka, alla kanske inte har juste DEN bästisen som står upp för dig i vått & torrt. N¨n kanske känner sig sjukt ensam & lyssnar på skitsnacket…för att ha nåt att göra. För att SEN få höra samma om en själv?! Är det ok?

KNAPPAST.

Att du står där öppet på skolgården & HÄVER ur dig VAD du tycker om Greta  & BrittGunnar….tänker du då, att du JUST i den sekunden DU lämnat din åsikt har kanske 10 st till bildat sug en uppfattning om DEN personen med, så skall dom i sin tur sen sprida detta till 5 personer till, som sen skall tala om detta för 7 personer till. FATTAR du vad DIN åsikt är värd??

- Asså jag älskar dig inte, men hatar dig inte heller?

OK ?????

SKÄMS ni brudar som går runt & pratar massa dynga för att känna er bättre själva. Lyfta fram er egen dåliga självkänsla & snacka ner en eller 3 till på köpet?

Rensa upp i er egen väska innan ni klagar på nån annans……


Skrev Nellie Berntsson igår (www.nellieberntsson.se). Tack så mkt för att vi fick kopiera inlägget Nellie.

JAG tycker hon har rätt men ni får ju tycka vad ni vill! Puss


Komentarer
Postat av: CASSANDRA - SÄJLER LINNEN MED FINA TEXTER!

hoppas du får en bra dag!:D

2012-05-23 @ 15:50:14
URL: http://bruudar.blogg.se/

Komentera inlägget här:

Namn(obligatoriskt):
Lika lat som vi?

E-postadress: (only for us)

Din blogg/hemsidas adress:

Vad har du på hjärtat:
?
Trackback