Paris - Sevärdigheter

 
Vi gjorde massor i paris, vi var i Eiffeltornet jag var ända uppe vid toppen. hehe det var fett läskigt.
Men ändå jätte kul. Många många bilder där ifrån. Jag ska ge er ett tips, tvekar ni på att åka ändå upp till toppen som jag gjorde. Åk upp även om du är rädd, det är värt det.
Varje dag är det flera tusen männsikor i det tornet vad är sannolikheten att det händer något konstigt när just du är där ?
 
 
Jag var också och kollade på triumfbågen. Den var jag tyvärr inte uppe i, sjukt lång kö så vi orkade inte vänta.
Men jag fick många bra bilder på den.
 
 
Notre Dame var också något vi var och kollade på. Väldigt fint.
Jag matade fåglar där ( kommer skriva om det senare ).
 
Vi var på louvren museuet, där monna lisa och andra fina målningar finns.
Alla säger att det är jätte mycket folk så att man knappt ser monna lisa. Det var rätt mycket folk men jag kom ända fram och kunde fotografera. Målningarna var jätte fina, väldigt detaljrika.
 
 
Vi var på paris aquarium där såg vi allt från hajar till guldfiskar.
Man fick inte ha blixt när man fotograferade och det var väldigt mörkt där inne så bilderna blev rätt sudiga, tyvärr.
Men det kommer säkert andra tillfällen.
 
Höll på att glöma disneyland, där var vi första dagen.
Det var otroligt mycket dom hade bygt där, väldigt fint ska jag säga. Mycket mycket folk och lång väntetid till bergodalbanorna och karusellerna men ändå riktigt kul.
Konstigt nog åkte jag bara två saker på hela disneyland :/ tre grejer jag tänkte åka gick typ sönder eller blev inställda och allt annat vet jag faktiskt inte. hahahha.Tack Emie för att du påminde mig :)  Puss Linnéa

Komentarer

Komentera inlägget här:

Namn(obligatoriskt):
Lika lat som vi?

E-postadress: (only for us)

Din blogg/hemsidas adress:

Vad har du på hjärtat:
?
Trackback