Nu har det gått för långt!

Att hästar inte finns och är en frukt? Vad tror ni jag gör 3 gånger i veckan då? Går runt i ett stort helt öde hus med massa tomma boxar? Står jag och ryktar luften? Dör 4 människor per år på grund av ingenting? Nej juste 3 gånger i veckan är jag i stallet, jag går runt i ett stall med boxar fyllda av världens härligaste djur. Jag ryktar och rider hästar. Fyra människor dör varje år på grund av hästar. Jag fattar inte er som säger att hästar är en frukt och att dem inte finns. Men asså what? Jag förstår om ni inte gillar hästar. Alla gillar inte samma sak ooch det är ju bra! Men ni behöver inte komma och säga att häsar är en frukt som inte finns.... Det är så drygt och lågt att det inte finns. Tänk om jag skulle starta ett rykte om att fotboll (själva bollen) är en blomma som inte finns!?! De skulle ju va sjukt kul för isåfall tänk då Zlatan när han gjorde det där målet 2012 som alla prata om, typ cyckelspark eller vad det heter, då slängde han sig bara bakåt och gjorde en bakåt volt, inget mer med det. Shiiit då är det inte så coolt längre, eller hur!? Slår vad om att hur många som helst kan göra en bakåtvolt på mitten av en fotbolls plan, eftersom han gjorde det och ingenting mer, för fotbollen är ju en blomma som inte finns.
Ni fattar grejen, eller hur!? Tycker ni inte att det låter ganska fånigt? Jo det gör det! Denhär människan (Victor tror jag han heter) som är ledare för gruppen på FB tror på riktigt allvar att hästar är en frukt som inte finns. Men tänk då såhär: Kan människor flyga? Nej. Men om hästar inte finns ja då flyger ju jag mer än 3 timmar per vecka eftersom jag rider mer än tre timmar per vecka.
 
Ni hör hur fånigt allt låter. Tror ni på seriöst allvar att hästar inte finns? Nej jag tror inte ni gör det utan jag tror bara att det är så att eftersom ni inte gillar hästar så tvingar ni er själva att tro att hästar inte finns. Patetiskt.
Tänk efter istället. Om ni fortfarande tror att hästar är en frukt som inte finns så..... jadå gör ni väll det då men gud jag skulle aldrig tro på att fotbollen är en blomma som inte finns. Eller att kartan i orienteringen är en grönsak som inte finns, eller att innebandyklubban är en kruka som inte finns.
Jag tror hästar finns, tänk er själva att  det viktigaste i den sporten ni spelar/sportar tas bort och byts ut mot en frukt som inte finns.
 

Komentarer
Postat av: Nora

Precis! Vadå frukt?!

2013-01-13 @ 00:14:33
URL: http://www.cheri.blogg.se

Komentera inlägget här:

Namn(obligatoriskt):
Lika lat som vi?

E-postadress: (only for us)

Din blogg/hemsidas adress:

Vad har du på hjärtat:
?
Trackback